Edinburgh 16-08-2014

16 augustus 2014 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

The Scott monumentVandaag zijn we met de bus 26 een schotse dubbeldekker naar Edinburgh gereisd. Na een uur kwamen we gelukkig op de juiste plaats aan. Om de de stad van boven te bekijken hebben we 287 traptrede om hoog geklommen om bij het hoogste verdieping van The Scott monument te komen. (61 meter) Daar hebben we ons uit geleefd met het maken van panorama foto's. Daarna hebben gekeken naar een Scott die op een paar stelten met paarden hoeven, doedelzak speelde en  beatboxen. Het was vandaag taptoe en erg druk in de straten. met veel vertier. Overal stonden er artiesten hun act te doen. Om even uit de drukte te komen zijn we St. Gilles Cathedraal in gegaan. Na heel wat foto's zijn we een broodje gaan eten in een oude pub. Vervolgens weer door  richting het kasteel van Edinburgh waar we niet zijn gekomen omdat we onderweg nog een leuk museum zagen Camera Obscura. Waar we heel wat uurtjes plezier hebben gehad. Het was al lang etenstijd geweest dus snel een Mc Donalds aan gedaan. En vervolgens weer de bus naar ons vakantiepark genomen.