maandag 5 mei

5 mei 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we na het ontbijt naar  Household Cavalry Museum gegaan. Household Cavalry werd opgericht in 1661 onder de directe opdracht van koning Karel II en bestaat nu uit de twee senior regimenten van het Britse leger - The Life Guards en de Blues and Royals. We hebben twee rollen: als een gemonteerde regiment (te paard), bewaken wij Hare Majesteit de Koningin bij plechtigheden in Londen en in het Verenigd Koninkrijk en zijn een belangrijk onderdeel van de Koninklijke praal; als operationeel regiment serveren we de wereld rond in gepantserde gevechtsvoertuigen. Waar we meer te weten zijn gekomen over de historie over legers te paard. Daarna hebben de wachters nog een keer op de foto gezet. kijk even naar dit filmpje om een indruk er van  te krijgen. http://youtu.be/Rn59mMXfGuE vervolgens zijn we naar Trafalgar Square gelopen.Deze is samen met Piccadilly Circus en Leicester Square een van de bekendste pleinen in Londen. Daar hebben we gekeken naar een straatartiest. en wat foto's genomen. Daarna zijn we naar de grootste speelgoedwinkel Hamleys
Met zeven verdiepingen en 4.650 vierkante meter puur speelplezier is Hamleys een van de grootste speelgoedwinkels ter wereld. De winkel is beroemd om zijn etalages en het is (met of zonder kinderen) niet mogelijk om voorbij te lopen en niet naar binnen te gaan. En als u eenmaal binnen bent, moet u tussen 40.000 verschillende speelgoedjes en spellen gaan bedenken of u nu in een pretpark of een winkel bent beland.Daar hebben genoten van alle verkopers die voor deden hoe je met dat speelgoed moest spelen. Vervolgens hebben we ook nog een bezoekje aan de Apple store gebracht. Onze voeten beginnen al behoorlijk vermoeit te worden dus hierna maar de under ground gepakt naar het theater waar we lekker een pizza gegeten hebben. 's avonds zijn we naar de wicked voorstelling zijn geweest. Het gaat over de belevenissen van twee jonge heksen, Glinda en Elphaba, die respectievelijk de Goede Heks van het Noorden en de Valse ('wicked') Heks van het Westen zullen worden. kijk even naar de trailer hiervan.  http://youtu.be/6t0g9GmmzX0  We hebben genoten van alle mooie kostuums en decors.